آنتی اکسیدان های موجود در آب انار و رب انار می توانند به حفظ سلامت عمومی بدن کمک کنند. همچنین براساس تحقیقات انجام شده، آب انار در کمک به محافظت از مغز در برابر انواع مختلفی از آسیب های مغزی مفید است. اطلاع از فواید آب انار نیز می تواند انگیزه ای برای استفاده از این نوشیدنی در رژیم غذایی باشد.

 

آنتی اکسیدان

براساس مقاله منتشر شده در مجله “کشاورزی و شیمی موادغذایی”، آب انار حاوی مقادیر بالایی از مواد آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان های آب انار سه برابر بیشتر از آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز می باشند.

 

آنتی اکسیدان ها و عملکرد مغز

براساس مقاله “حفظ تعادل اکسیژن در مغز شما” از انستیتوی فرانکلین، آنتی اکسیدان ها مانع از آسیب رسانی رادیکال های آزاد به سلول های مغز می شوند. آنتی اکسیدان ها همچنین به طور غیر مستقیم با محافظت از قلب در برابر رادیکال های آزاد، به حفظ عملکرد مغز کمک می کنند. مغز نیز برای عملکرد طبیعی به سیستم قلب و عروق وابسته بوده، به طوریکه قلب سالم با حافظه ای قوی تر همراه است.

 

محافظی در برابر بیماری آلزایمر

براساس مجله “نوروبیولوژی بیماری”، آب انار ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر شود. این مطالعه با خوراندن آب انار به موش هایی با نشانه هایی از بیماری آلزایمر صورت گرفت. براساس نتایج این مطالعه، آب انار به دلیل آنتی اکسیدان های بالا در یادگیری بهتر نیز تاثیر دارد.

 

بارداری

براساس مطالعه انجام شده در مجله “تحقیقات بیماری های کودکان”، آب انار می تواند در صورت محرومیت اکسیژن از مغز جنین در زمان قبل از تولد محافظت کند. این مطالعه با خوراندن آب انار به موش های باردار در ۳ ماه آخر بارداری و در زمان تغذیه موش های تازه متولد شده از موش های مادر صورت گرفت. براساس یافته های این مطالعه، آب انار در زمان بارداری می تواند محافظ مغز جنین باشد.

 

گلوکز

انار نیز همانند سایر میوه ها، حاوی میزان بالایی گلوکز است. براساس وب سایت انجمن تغذیه ایالات متحده، بدن برای تولید انرژی، بیشتر از سایر موادمغذی از گلوکز استفاده می کند. بدن گلوکز را سریعتر به انرژی تبدیل کرده، بنابراین می توان گفت آب انار در افزایش سطح انرژی در زمان صبح موثر است.


Tooshe انار ,آنتی ,اکسیدان ,براساس ,زمان ,بیماری ,آنتی اکسیدان ,بیماری آلزایمر ,گرفت براساس ,صورت گرفت ,براساس مقاله منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شارژرایگان Online-Business پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان مرکز فروش فلزیاب وگنجیاب 09197977577تهران خلیج فارس